PENYATA JAMINAN TERHAD

Image result for produk yang selamat digunakan
Waranti ini tertakluk kepada terma dan syarat berikut:

HUAWEI menjalankan jaminan:
a) Handset ("Produk") - untuk tempoh dua belas (12) bulan *
b) Earphone dan Mic ("Kit Bebas Tangan") - untuk tempoh enam (6) bulan *

c) Bateri dan pengecas - untuk tempoh enam (6) bulan *

* dari tarikh pembelian oleh pelanggan (tidak boleh dipindah milik) di bawah penggunaan biasa.

Waranti ini hanya diberikan kepada pelanggan tempatan dan tidak boleh dipindahkan atau dipindahkan kepada mana-mana pembelian / pelanggan berikutnya.

Waranti hendaklah dilakukan melalui HUAWEI pusat perkhidmatan yang diberi kuasa di negara tempatan sahaja.

Maklumat ini harus diisi dengan lengkap dan penuh dengan stempel penjual atau pengedar syarikat agar jaminan menjadi berkesan. Jika tidak, jaminan tidak akan berkuatkuasa.

Waranti tidak melindungi kerosakan akibat:
a) Haus dan lusuh biasa peralatan;
b) Penggunaan peralatan selain cara biasa dan pelanggannya;
c) Pembongkaran, pembaikan, perubahan atau pengubahsuaian yang tidak dibenarkan dijalankan;
d) Penyalahgunaan, penyalahgunaan, kecuaian atau kemalangan yang disebabkan oleh produk (termasuk antena dan kit bebas tangan);
e) Ujian, operasi, penyelenggaraan, pemasangan, atau sebarang penggantian atau pengubahsuaian produk yang tidak betul;

f) Penumpahan makanan atau cecair, kakisan, karat atau penggunaan voltan yang salah;

g) Penggunaan kilat, kecelakaan atau yang tidak dapat dielakkan;

h) Perang, api, taufan, banjir atau gempa bumi;

i) Gores atau kerosakan pada permukaan plastik dan semua bahagian luaran lain yang disebabkan oleh penggunaan pelanggan biasa;

j) Sambungan ke peranti: (1) tidak disahkan oleh HUAWEI; (2) tidak sesuai digunakan dengan produk tersebut.


Semua kos berkaitan yang bersampingan dan ditanggung dengannya (tanpa batasan untuk kos suku cadang, kos penyelenggaraan, penghantaran, dll.) Akan ditanggung oleh pembeli

Semasa tempoh jaminan, HUAWEI atau pusat servis yang diberi kuasa akan membaiki, pada pilihan HUAWEI, produk atau mana-mana bahagian yang berkaitan dengannya sekiranya produk tersebut didapati Rusak. Semua bahagian, papan atau peralatan yang diganti hendaklah menjadi hak milik HUAWEI.

Waranti berkenaan dengan produk / bahagian yang diperbaiki atau diganti hendaklah melanjutkan tempoh baki waranti produk yang dibaiki atau penggantiannya kepada pengguna.

Atas permintaan dari HUAWEI, pengguna mungkin dikehendaki memberikan resit pembelian atau dokumentasi atau maklumat lain berkenaan dengan tarikh dan tempat pembelian.
Waranti akan batal dan tidak sah dalam mana-mana peristiwa berikut:
a) Nombor siri produk, kod tarikh aksesori, nombor IMEI, penunjuk air atau meterai jaminan telah dikeluarkan, dipadam, dirosakkan, diubah atau tidak dapat dibaca;

b) Sebarang istilah yang terkandung dalam waranti ini telah diubah atau diubah suai tanpa kebenaran bertulis terlebih dahulu daripada HUAWEI;

c) HUAWEI tidak diberitahu oleh pelanggan tentang kecacatan atau kerosakan produk yang dikatakan semasa tempoh jaminan yang berkenaan;

d) Buka kunci tanpa kebenaran pada perisian dan perkakasan, peningkatan perisian tidak sah, kerosakan cecair;

e) Kecacatan yang disebabkan oleh hakikat bahawa bateri telah dilingkari pintas atau oleh fakta bahawa meterai kandang bateri atau sel telah pecah atau menunjukkan bukti mengganggu atau oleh fakta bahawa bateri telah digunakan dalam peralatan selain yang mana ia telah ditentukan;

f) Kerana kompleksnya paparan kristal cecair pada peranti pegang tangan, kadang kala pixel mati atau cerah mungkin terjadi. Jika perkara berikut berlaku dalam tempoh DOA, maka pengguna boleh meminta pengganti LCD di pusat khidmat kami yang sah:

(1) 3 atau lebih piksel mati / terang (*) di mana sahaja di paparan kristal;

(2) jika terdapat hanya 2 pixel mati / terang, maka mereka mestilah berada dalam jarak 5mm satu sama lain.


Sebelum memulangkan mana-mana unit untuk perkhidmatan, pastikan untuk membuat sandaran data anda dan mengalih keluar sebarang maklumat sulit, proprietari, atau peribadi dari produk tersebut. HUAWEI tidak bertanggungjawab untuk kerosakan atau kehilangan mana-mana program, data, atau media storan boleh tanggal yang mana anda tidak menyimpan data anda.

Jika produk itu kembali ke pusat servis atau HUAWEI selepas tamatnya tempoh jaminan, dasar perkhidmatan HUAWEI yang normal akan dikenakan dan pengguna akan dikenakan dengan sewajarnya.
a) HUAWEI tidak menganggap sebarang kewajipan atau liabiliti lain yang diperuntukkan secara nyata dalam jaminan terhad ini;

b) Semua maklumat waranti, ciri dan spesifikasi produk boleh berubah tanpa notis.


Kecuali bagi jaminan nyata yang dinyatakan di atas, HUAWEI tidak memberi sebarang jaminan lain, nyata atau tersirat, secara undang-undang atau sebaliknya, mengenai produk, kebugaran untuk tujuan apa pun atau sebaliknya. HUAWEI tidak akan bertanggungjawab untuk kehilangan penggunaan produk, kesulitan, kerugian atau apa-apa kerosakan akibat lain, yang timbul daripada penggunaan, atau ketidakupayaan untuk menggunakan produk atau kerana melanggar mana-mana waranti nyata atau tersirat.


Comments

Post a Comment