Waranti ini tertakluk kepada terma dan
syarat berikut:
HUAWEI menjalankan jaminan:
a) Handset ("Produk") - untuk
tempoh dua belas (12) bulan *
b) Earphone dan Mic ("Kit Bebas
Tangan") - untuk tempoh enam (6) bulan *
c) Bateri dan pengecas - untuk tempoh enam
(6) bulan *
* dari tarikh pembelian oleh pelanggan (tidak boleh dipindah milik) di bawah penggunaan biasa.
Waranti ini hanya diberikan kepada
pelanggan tempatan dan tidak boleh dipindahkan atau dipindahkan kepada mana-mana
pembelian / pelanggan berikutnya.
Waranti hendaklah dilakukan melalui HUAWEI
pusat perkhidmatan yang diberi kuasa di negara tempatan sahaja.
Maklumat ini harus diisi dengan lengkap dan
penuh dengan stempel penjual atau pengedar syarikat agar jaminan menjadi
berkesan. Jika tidak, jaminan tidak akan berkuatkuasa.
Waranti tidak melindungi kerosakan akibat:
a) Haus dan lusuh biasa peralatan;
b) Penggunaan peralatan selain cara biasa
dan pelanggannya;
c) Pembongkaran, pembaikan, perubahan atau pengubahsuaian
yang tidak dibenarkan dijalankan;
d) Penyalahgunaan, penyalahgunaan, kecuaian
atau kemalangan yang disebabkan oleh produk (termasuk antena dan kit bebas
tangan);
e) Ujian, operasi, penyelenggaraan,
pemasangan, atau sebarang penggantian atau pengubahsuaian produk yang tidak
betul;
f) Penumpahan makanan atau cecair, kakisan,
karat atau penggunaan voltan yang salah;
g) Penggunaan kilat, kecelakaan atau yang
tidak dapat dielakkan;
h) Perang, api, taufan, banjir atau gempa
bumi;
i) Gores atau kerosakan pada permukaan
plastik dan semua bahagian luaran lain yang disebabkan oleh penggunaan
pelanggan biasa;
j) Sambungan ke peranti: (1) tidak disahkan
oleh HUAWEI; (2) tidak sesuai digunakan dengan produk tersebut.
Semua kos berkaitan yang bersampingan dan
ditanggung dengannya (tanpa batasan untuk kos suku cadang, kos penyelenggaraan,
penghantaran, dll.) Akan ditanggung oleh pembeli
Semasa tempoh jaminan, HUAWEI atau pusat
servis yang diberi kuasa akan membaiki, pada pilihan HUAWEI, produk atau mana-mana
bahagian yang berkaitan dengannya sekiranya produk tersebut didapati Rusak.
Semua bahagian, papan atau peralatan yang diganti hendaklah menjadi hak milik
HUAWEI.
Waranti berkenaan dengan produk / bahagian
yang diperbaiki atau diganti hendaklah melanjutkan tempoh baki waranti produk
yang dibaiki atau penggantiannya kepada pengguna.
Atas permintaan dari HUAWEI, pengguna
mungkin dikehendaki memberikan resit pembelian atau dokumentasi atau maklumat
lain berkenaan dengan tarikh dan tempat pembelian.
Waranti akan batal dan tidak sah dalam
mana-mana peristiwa berikut:
a) Nombor siri produk, kod tarikh aksesori,
nombor IMEI, penunjuk air atau meterai jaminan telah dikeluarkan, dipadam,
dirosakkan, diubah atau tidak dapat dibaca;
b) Sebarang istilah yang terkandung dalam
waranti ini telah diubah atau diubah suai tanpa kebenaran bertulis terlebih
dahulu daripada HUAWEI;
c) HUAWEI tidak diberitahu oleh pelanggan
tentang kecacatan atau kerosakan produk yang dikatakan semasa tempoh jaminan
yang berkenaan;
d) Buka kunci tanpa kebenaran pada perisian
dan perkakasan, peningkatan perisian tidak sah, kerosakan cecair;
e) Kecacatan yang disebabkan oleh hakikat
bahawa bateri telah dilingkari pintas atau oleh fakta bahawa meterai kandang
bateri atau sel telah pecah atau menunjukkan bukti mengganggu atau oleh fakta
bahawa bateri telah digunakan dalam peralatan selain yang mana ia telah
ditentukan;
f) Kerana kompleksnya paparan kristal
cecair pada peranti pegang tangan, kadang kala pixel mati atau cerah mungkin
terjadi. Jika perkara berikut berlaku dalam tempoh DOA, maka pengguna boleh
meminta pengganti LCD di pusat khidmat kami yang sah:
(1) 3 atau lebih piksel mati / terang (*)
di mana sahaja di paparan kristal;
(2) jika terdapat hanya 2 pixel mati /
terang, maka mereka mestilah berada dalam jarak 5mm satu sama lain.
Sebelum memulangkan mana-mana unit untuk
perkhidmatan, pastikan untuk membuat sandaran data anda dan mengalih keluar
sebarang maklumat sulit, proprietari, atau peribadi dari produk tersebut.
HUAWEI tidak bertanggungjawab untuk kerosakan atau kehilangan mana-mana
program, data, atau media storan boleh tanggal yang mana anda tidak menyimpan
data anda.
Jika produk itu kembali ke pusat servis
atau HUAWEI selepas tamatnya tempoh jaminan, dasar perkhidmatan HUAWEI yang
normal akan dikenakan dan pengguna akan dikenakan dengan sewajarnya.
a) HUAWEI tidak menganggap sebarang
kewajipan atau liabiliti lain yang diperuntukkan secara nyata dalam jaminan
terhad ini;
b) Semua maklumat waranti, ciri dan spesifikasi
produk boleh berubah tanpa notis.
Kecuali bagi jaminan nyata yang dinyatakan
di atas, HUAWEI tidak memberi sebarang jaminan lain, nyata atau tersirat,
secara undang-undang atau sebaliknya, mengenai produk, kebugaran untuk tujuan
apa pun atau sebaliknya. HUAWEI tidak akan bertanggungjawab untuk kehilangan
penggunaan produk, kesulitan, kerugian atau apa-apa kerosakan akibat lain, yang
timbul daripada penggunaan, atau ketidakupayaan untuk menggunakan produk atau
kerana melanggar mana-mana waranti nyata atau tersirat.
info yang bermanafaat...
ReplyDeleteBaik
ReplyDelete